Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Tisková zpráva

Praha / Bonn 05/25/2010

DHL prezentuje inovativní logistiku na EXPO 2010 v Šanghaji

  • Největší pozornost zaměřena na inovace a řešení udržitelného rozvoje
  • Partnerství s čínským pavilónem Urban Planet
Společnost DHL Express, předníposkytovatel expresních a logistických služeb, představuje novinky v oblasti udržitelného rozvoje a zelených řešení v rámci EXPO 2010 v Šanghaji. DHL navázala spolupráci s čínským pavilónem Urban Planet, ve kterém je představeno hlavní téma čínského EXPO - "Lepší město - lepší život". Očekává se, že od 1. května do 31. října 2010 navštíví největší světovou výstavu všech dob více než 70 milionů lidí. Deutsche Post DHL, která je mateřskou společností DHL, byla první společností v oboru, která se zavázala k ochraně klimatu a svůj závazek podložila konkrétními čísly. Skupina si dává za cíl snížit do roku 2020 svou produkci CO2 o 30 % ve srovnání s rokem 2007.

"Jako největší světová logistická společnost si uvědomujeme svou mimořádnou odpovědnost a je proto nutné využívat všech našich zdrojů a znalostí k tomu, abychom minimalizovali dopad našeho podnikání na životní prostředí a přispěli tím budoucím generacím," řekl Frank Appel, ředitel Deutsche Post DHL. "Jsme odhodláni i nadále investovat do zelených technologií a právě na EXPO chceme lidem představit, co považujeme za inovativní a udržitelnou logistiku."

Skupina Deutsche Post DHL na výstavě prezentuje příklady svých programů na ochranu klimatu, produkt DHL GOGREEN, dopravní technologie šetrné k životnímu prostředí a nový koncept pro městskou logistiku. V Deutsche Post DHL v rámci speciálního střediska DHL Solutions & Innovation a GoGreen programu jsou neustále vyvíjena řešení pro logistiku budoucnosti a pro udržení environmentálních aspektů na vrcholu důležitosti při podnikání.


Rozsáhlý areál letošního EXPO 2010 v Šanghaji zabírá celkem 5.4 km ², ve kterém má své výstavní pavilóny rekordních 240 zemí a organizací. V čínském pavilónu Urban Planet, který představuje vrchol výstavy, se v jeho první části nazvané "Road of crisis" vizualizuje postupné zničení planety. Ve druhé části, "Road of Solutions" jsou prezentovány způsoby jak dosáhnout lepší a zelenější budoucnosti. V této sekci DHL představuje na deseti příkladech své koncepty produktů a služeb realizovaných v rámci principů snížování emisí CO2 a efektivního využívání zdrojů.

Inovace

V sekci "Road of Solutions" DHL Smart Truck vypočítá nejefektivnější cestu pro přepravu zásilek. Dopravní zácpy, objížďky a aktuální změny tras pro vyzvednutí objednávky jsou optimalizovány tak, aby docházelo ke snižování emisí a k menšímu zatížení městské dopravy. Jiným příkladem pro "čistší" městskou logistiku je projekt "Bring Buddy". Ve spolupráci s vysokými školami a inspirováni myšlenkou na dopravu zásilek ve městech bez použití auta, DHL vyzkoušela alternativní způsob přepravy, aby tak zamezila přetížení městské dopravy. Například lidé, kteří by se již pohybovali po městě by mohli přepravovat zásilky. Mobilní telefony by sloužily jako informační a dokumentační nástroje a skutečnou přepravní sítí by se staly sociální sítě. Třetím příkladem jsou ekologicky šetrné budovy, které jsou důležitým krokem k úsporám zdrojů a emisí. DHL v souladu s nejnovějšími standardy počítá při výstavbách nových zařízení se solárními panely nebo s využitím zařízení pro odchyt a shromažďování dešťové vody. Všechna tato opatření pomáhají chránit životní prostředí a minimalizovat provozní náklady.

"Road of Solutions" navazuje na diskuse o obnovitelných zdrojích energie, různých opatřeních ke snížení emisí, na inteligentní recyklaci surovin a na integraci přírody ve městech. DHL chce svou přítomností na EXPO 2010 využít možnosti ukázat svým zákazníkům opravdový zájem celé skupiny Deutsche Post DHL jít „zelenou cestou" a zároveň v rámci výstavy organizovat odborné konference a diskusní panely.

Další informace o přítomnosti DHL na EXPO 2010 v Šanghaji naleznete na:
www.DHL-brandworld.com
Fotografie exponátů DHL jsou k dispozici ke stažení na:
http://www.dp-dhl.com/medialibrary

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:

DHL Express (Czech Republic), s.r.o.
Pavla Křapová, PR Specialist
tel. +420 220 300 111
e-mail: pavla.krapova@dhl.com

Agentura PLEON Impact:
Dina Sviteková, PR manager
tel: + 420 222 540 147-8, 602 276 954
e-mail: dina.svitekova@pleon-impact.cz